Skip to main content

آجر سفال ارزان |09056373007|با ارزانترین قیمت آجر بخرید

خرید آجر سفال ارزان ارسال فوری به تمام نقاط با پایین ترین قیمت آجر سفال خود را از ما بخرید.

آجر سفال ارزان

آجر سفال ارزان  تعریف و مشخصات

آجر سفال ارزان یکی از مصالح ارزان در ساختمان سازی می باشد که عضو خانواده آجرها بوده و کاربردهای متعددی را دارد. بزرگترین مزیت آجر سفال، وزن سبک آن محسوب می شود که در هنگام ساخت دیوارهای ساختمانی، بار ساختمان را به اسکلت فلزی و فونداسیون آن انتقال می دهد و به این ترتیب بار کلی ساختمان کاهش می یابد.
در حال حاضر آجر سفال ارزان ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود که در سازه های مدرن و ساخت آپارتمان ها به دلیل دیوار چینی سریع و ساده، محبوبیت بسیار را پیدا کرده است. این نوع مصالح با استفاده از مواد معدنی موجود در طبیعت ساخته شده اند، همچنین فرآیند ساخت آن ها بسیار ساده و ارزان می باشد. با تهیه آجر سفال ارزان، هزینه ساخت و ساز نیز کاهش خواهد یافت.

آجر سفال ارزان
آجر سفال ارزان چیست؟

واژه آجر سفال ارزان  ریشه در زبان بابلی دارد و از قیمت ارزان وبسیار پایین میاید. در بابل باستان، آجر سفال به آن دسته از خشت هایی گفته می شد که قوانین و مقررات بر روی ان حک می شدند. برای اولین بار ایده ساخت جر با پختن خاک به کار رفته در دیوارها عملی شد و به این ترتیب اولین کوره های آجرپزی ساخته شدند. در این کوره ها آجرهای خام و هیزم بر روی هم چیده می شدند.
آجر سفال نیز در دهه چهارم میلادی در قاره اروپا و معماری کشورهای این منطقه رواج پیدا کرد. سال ها بعد، فن آجرپزی و ساخت آجر سفال به آسیا و ایران راه یافت و از آن زمان تا به امروز در تمامی ساختمان های ایران از انواع آجر به عنوان مصالح اصلی ساخت و ساز استفاده می شود.

آجر سفال ارزان و قیمت آن

امروزه با در نظر گرفتن هزینه های بالای آجر سفال غیر ارزان طراحی و اجرای ساختمان ها در ایران، خرید آجر سفال ارزان می تواند بهترین راه برای مدیریت هزینه های ساخت و ساز باشد. مواد اولیه به کار رفته در این نوع مصالح، خاک رس است و برای ساخت آن از دو روش دستی با استفاده از قالب های آماده و صنعتی استفاده می کنند. البته در هر دو روش آجر سفال ها دارای شیار و حفره هایی خواهند بود.

آجر سفال ارزان چطور ساخته می شود؟

برای تولید آجر سفال ارزان روش های مختلفی وجود دارد، اما مراحل ابتدایی و اولیه ساخت این نوع آجرها یکسان هستند. در ادامه تمامی این مراحل را بررسی کرده ایم:
⦁ استخراج مواد اولیه برای ساخت اجر سفال ارزان
در تولید آجر سفال ارزان، انتخاب متریال و ماده اولیه مناسب یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید. ماده اصلی به کار رفته در آجر سفال، خاک رس می باشد که کیفیت آن تعیین کننده میزان مقاومت آجر سفال خواهد بود.

آجر سفال ارزان
⦁ آماده سازی مواد اولیه

بعد از استخراج خاک رس ارزان ، کلوخ ها و سنگ های درشت استخراج شده آسیاب می شوند تا خاک رس بافت نرمی را پیدا کند. با توجه به ابعاد ذرات خاک رس و بر اساس کیفیت، درجه بندی انجام می شود و تبدیل به آجر یا سفال با قیمت ارزان شود .

⦁ تولید آجر سفال و قالب زنی ارزان

سومین قدم برای ساخت آجر سفال ارزان، قالب زنی آن می باشد. این مرحله به شکل دستی و یا با استفاده از دستگاه های مدرن امکا پذیر است. همچنین آجر سفال ها به دو روش خشک و تر تولید می شوند که هر کدام از آن ها مزیت ها و معایبی را خواهد داشت.

⦁ پختن آجر سفال در کوره ارزان قیمت آجرپزی

در آخرین مرحله آجرهای قالب زنی شده یا آجر سفال ارزان را به درون کوره آجر پزی انتقال می دهند و در حرارت بالا پخته می شوند. بعد از خشک و سرد شدن آجرها می توان از آن ها برای مصارف ساختمانی استفاده کرد.

آشنایی با انواع آجر سفال با قیمت های متفاوت ارزان و گران

برای انتخاب آجر سفال ارزان و اقتصادی باید با انواع مختلف این مصالح آشنا بوده و گزینه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از انواع آجر سفال های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی کشور را معرفی خواهیم کرد:
آجر سفال فوم دار
همانطور که از نام این نوع آجر سفال مشخص است، یک لایه از جنس فوم یا یونولیت در داخل آن استفاده شده است. مهمترین مزیت این نوع آجر سفال را می توان عایق صدا و حرارت بودن آن بدانیم. در آجر سفال فوم دار نیز شیار و حفره هایی وجود دارد. شیارها به منظور بهتر چسبیدن ملات و سیمان به آجرها و حفره ها به منظور وزن سبک تر و ایجاد عایق در برابر حرارت می باشد.
آجر سفال سقفی
یکی از مصالح مدرن ساختمانی که روز به روز محبوبیت بیشتری را پیدا می کند، بلوک های سقفی هستند این مصالح شکل جدیدی از بلوک های سفالی می باشند که برای سبک سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و با کمک پلی استایرن ساخته شده اند.
آجر سفال نما
آجر سفال ارزانی که در نمای ساختمان ها به کار برده می شود، یکی از جلوه های طراحی در معماری ایرانی است. این نوع آجرهای سفال در رنگ ها و مدل های مختلفی تولید می شوند، ولی رنگ قرمز و زرد آن ها پرفروش تر هستند. از این نوع آجرها می توان برای دیوارچینی نیز استفاده کرد.

مزیت های استفاده از آجر سفال ارزان

در صورتی که به ساختمان های نوساز و پروژه های ساخت و ساز توجه کرده باشید، بیشتر آن ها از آجر سفال استفاده می کنند. دلیل افزایش محبوبیت آجر سفال ارزان در سال های گذشته را می توان هزینه پایین و سرعت بالای آجرچینی بدانیم. همچنین آجر سفال در مقایسه با سایر انواع آجر که قبلا مورد استفاده قرار می گرفت، در برابر صدا، حرارت، گرما و سرما به شکل عایق عمل می کند.
به طور کلی از نظر فنی، مهندسی و معماری، آجر سفال و انواع آن می توانند کاربردهای بیشتری را در زمینه ساخت و ساز داشته باشند. از مزیت های اصلی آجر سفال می توان موارد زیر را ذکر کرد:
⦁ آجر سفال ارزان بوده و از نظر اقتصادی یکی از بهترین گزینه ها در زمینه ساخت و ساز می باشد.
⦁ اجرای سریع و آسان یکی دیگر از مزیت های آجر سفال ها است. ابعاد هر کدام از این آجرها 2 الی 3 برابر دیگر آجر ها می باشد و به همین دلیل می توان متراژ بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری آجر چینی کرد.
⦁ آجر سفال با وجود قیمت ارزان خود، در برابر حرارت، دما و صدا عایق ایجاد می کند. این موضوع به واسطه سوراخ های موجود بر روی آجر سفال ها امکان پذیر شده است.
⦁ وزن کمتر آجر سفال در نهایت می تواند تا 20 درصد از وزن وارد بر اسکلت ساختمانی را کاهش دهد. همچنین به واسطه وزن سبک آجر سفال، جابه جایی یا حمل و نقل آن ساده و سریعتر خواهد بود.

معایب استفاده از آجر سفال ارزان

در کنار تمامی مزیت ها و امتیازات ذکر شده برای آجر سفال ارزان و به کارگیری آن، ایراداتی هم به این نوع مصالح ساختمانی وارد است. برخی از این معایب به شرح زیر می باشند:
⦁ احتمال شکستن و یا آسیب دیدن آجر سفال ها در هنگام انتقال و جابه جایی ان ها وجود دارد.
⦁ تغییر ابعاد این نوع آجر و تبدیل آن ها به اندازه دلخواه و مورد نیاز سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد.
⦁ به دلیل شیارهای عمیق سطح آجر سفالی، در هنگام سفیدکاری و هموار کردن سطح آن ها، به لایه ضخیم تری از گچ و یا هر ماده دیگری احتیاج است.
⦁ در صورت استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و خاک رس آلوده به آهک، احتمال ترک خوردن سطح آجر و کاهش مقاومت آن وجود دارد.

مصالح ساختمانی و تجهیزاتی که در وب سایت ساخت و سازه داریم و شاید شما احتیاج داشته باشین؟

جمع بندی در مورد اجر ارزان سفال

استفاده از آجر سفال ارزان قیمت یکی از بهترین روش های صرفه جویی در هزینه تمام شده منازل مسکونی و ساخت و ساز می باشد. این نوع از آجرها به دلیل حفره و شیارهای متعددی که دارند، در برابر دما و صدا به عنوان عایق عمل می کنند. از مزیت های دیگر استفاده از آجر سفال ارزان در صنعت ساختمان سازی می توان به سرعت بالای اجرا و بار وزنی کمتر وارد شده به اسکلت ساختمان اشاره کنیم.
سوالات متداول

آجر سفال ارزان
⦁ آجر سفال ارزان چه کاربردهایی را دارد؟

از این نوع مصالح ساختمانی می توان به منظور ساخت دیوارهای باربر، تیغه های جداکننده در ساختمان ها، طاق های ضربی بین تیرآهن ها و نمای خارجی و داخلی ساختمان استفاده کرد.

⦁ استفاده از آجر سفال ارزان چه مزیت هایی دارد؟

بزرگترین مزیت استفاده از این نوع مصالح، صرفه جویی در زمان و هزینه های مربوط به ساخت و ساز می باشد. همچنین آجر سفال ها در برابر حرارت و صدا عایق هستند و به همین دلیل در مقایسه با آجرهای دیگر، مزیت های بیشتری را در ساختمان سازی خواهند داشت.
⦁ چطور آجر سفال ارزان و باکیفیت بخریم؟
در هنگام خرید آجر سفال ارزان، تنها کافی است که به سه نکته مهم توجه داشته باشید: 1. سطح یکدست و بدون ترک، 2. ابعاد آجر سفال ها 3. خرید از فروشنده یا کارخانه معتبر داخلی. با در نظر گرفتن این نکات می توان آجر سفال ارزان و باکیفیت خریداری کرد.

Call Now Buttonتماس+سفارش