Skip to main content

خرید آجر سفال |09056373007|درجه1ارسال فوری از درب کارخانه

آجر سفال

خرید آجر سفال با پایین ترین قیمت – روش ساخت، انواع و ویژگی های خرید آجر سفال

خرید آجر سفال و تعریف آجر سفال:

خرید آجر سفال از جمله مصالح ساختمانی است که برای ساختن دیوارها، پیاده روها و سایر اقلام مورد استفاده در کارهای ساختمانی استفاده می شود. اصطلاح خرید آجر سفال به طور سنتی به یک واحد ساخته شده از خاک رس اشاره می کند، اما اکنون برای اشاره به واحدهای مستطیلی ساخته شده از خاک رس، ماسه، آهک یا مصالح بتنی استفاده می شود. خرید آجر سفال در دسته بندی ها، انواع، مواد و اندازه های زیادی تولید می شود که بسته به منطقه و دوره زمانی متفاوت است و به مقدار زیاد تولید می شود. دو دسته اصلی آجر تولید می شود: آجر پخته و آجر پخته نشده.

خرید آجر سفال

خرید آجر سفال بهتر است یا خرید بلوک سیمانی

خرید آجر سفال و مقایسه آن با بلوک اصطلاح مشابهی است که به یک واحد ساختمانی مستطیلی متشکل از مصالح مشابه آجر، اما معمولاً بزرگتر از خرید آجر سفال اشاره دارد.

اکنون که می دانیم  تعریف آجر و بلوک چیست، اکنون می توانیم این مقاله مهم را که از دو بخش تشکیل شده است، تکمیل کنیم:

قسمت اول  مقاله که در آن با خرید آجر سفال آشنا می شویم

قسمت دوم  مقاله که در آن با خرید آجر سفال و مقایسه بلوک های بتنی (سیمانی) آشنا می شویم.

در مقاله ای جداگانه به بررسی  صنعت، انواع و خواص خرید آجر سفال قرمز و سیمانی پرداخته ایم و اینکه کدام بهتر است؟

خرید آجر سفال و خرید بلوک بتنی:

خرید آجر سفال مهمترین واحد ساختمانی بتنی است. این قطعات سازه ای ممکن است توخالی یا توپر، باربر یا غیر باربر باشند و برای سقف یا دیوار استفاده می شوند.

خرید انواع آجر سفال

خرید آجرسفال بر اساس روش های استفاده به انواع زیر طبقه بندی می شوند:

1) خرید آجر سفال جامد:

آجر سفالی است که حاوی هیچ حفره یا سوراخ مصنوعی نیست. مشخصات ایرانی تصریح می کند که یک آجر جامد کمتر از 25 درصد فضاهای خالی مصنوعی دارد. آجرهای جامد به دو دسته تقسیم می شوند:

خرید آجر سفال غیر باربر: آجرهای جامدی هستند که برای استفاده در دیوارهای غیر باربر در نظر گرفته می شوند.

خرید آجرسفال کوبنده بار: آجرهای جامدی هستند که برای استفاده در دیوارهای باربر در نظر گرفته شده اند.

2)خرید  آجر سفال توخالی:

اینها آجر سفال هایی هستند که حاوی حفره ها یا سوراخ های مصنوعی هستند. مشخصات ایرانی تصریح می کند که درصد حفره های مصنوعی در یک آجر توخالی بیش از 40-50٪ است.

3) خرید آجر سفال  بتنی:

خرید آجر سفال بزرگ یا آجر واحد ساختمانی است که ابعاد آن از آجرهای معمولی (جامد یا توخالی) بیشتر است مانند شکل زیر. بلوک ها به دو دسته بلوک های دیواری (هر دو نوع باربر و غیر باربر) و بلوک های سقف مورد استفاده در دال های بتنی مسلح طبقه بندی می شوند.

4)خرید آجر سفال  کالوستر:

آجری است منشعب با اشکال هندسی و رنگ های متنوع که برای کارهای مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود.

دوم: خرید اجزای آجر سفال: 

خرید آجر سفال یا بتنی از مواد زیر تشکیل شده است:

1) سفال:

خرید آجر سفال و خاک سفال رس معمولی بیشترین کاربرد را دارد و می توان از هر نوع خاک دیگری استفاده کرد.

2) خرید آجر سفال و مصالح:

خرید آجر سفال معمولاً از سنگدانه های طبیعی ناشی از شکستن سنگ های طبیعی، شن دره یا ماسه سیلیسی درجه بندی شده استفاده می شود. سنگدانه هنگام مخلوط شدن باید تمیز و عاری از مواد مضر مانند نمک های محلول باشد که باعث گلدهی می شود یا بر انسجام مخلوط تأثیر می گذارد. سنگدانه های صنعتی را می توان در تولید آجر بتنی، مواد سرباره و ماسه سبک نیز استفاده کرد.

3) آب:

خرید اجر سفال آبی که در مخلوط بتن برای ساخت و عمل آوری آجر استفاده می شود باید تمیز، عاری از ناخالصی ها، املاح، مواد آلی و کلرید و عاری از روغن، گریس، اسید، قلیا و مواد رسی باشد تا این ناخالصی ها و مواد مضر ایجاد نشوند. بر کیفیت آجرهای تولیدی تاثیر می گذارد. من می خواهم آب قبلی برای نوشیدن سالم باشد.

4) مواد افزودنی بعد از خرید آجر سفال :

خرید آجر سفال افزودنی‌ها را می‌توان در نسبت‌های تنظیم‌شده، مانند کندکننده‌ها یا آنهایی که برای بهبود فرآیند عملیاتی یا کاهش نفوذپذیری استفاده می‌شوند، استفاده کرد. کمیت و کیفیت افزودنی‌ها، در صورتی که برای رنگ‌آمیزی یا کنترل  زمان گیرش، سخت شدن  یا تخلخل استفاده شوند، نباید بر محصول نهایی تأثیر منفی بگذارد. دستورالعمل های سازنده برای این مواد نیز باید تحت نظارت مهندسی بررسی شود.

 

سوم: مراحل ساخت آجر و خرید آجر سفال:

برای اطمینان از خرید آجر سفال و همگن بودن مخلوط، اجزای مخلوط خسانی برای آجر را در یک همزن اتوماتیک مخلوط کنید. مخلوط باید خشک باشد، یعنی با قوام مناسب برای فشار دادن (درصد آب از 20-25٪ تجاوز نمی کند). سپس مخلوط را در قالب قرار داده و قالب را فشرده و به خوبی تکان می دهند و پس از آن قالب از آجرهای ساخته شده خالی می شود. آجرها را در محل خشک کن قرار دهید تا حداقل 24 ساعت خشک شوند.

همچنین خرید آجرسفال باید به مدت حداقل 3 روز (دو بار در روز صبح و عصر) با آب پاشیده و مرطوب شوند. سختی آنها به گونه ای که بتوانند فرآیند ذخیره سازی، حمل و نقل، حمل و نقل و جابجایی را تحمل کنند.

چهارم – خرید آجر سفال و خواص آجر سفال:

مهمترین الزامات و مشخصات مورد نیاز خرید آجر سفال با توجه به مشخصات مختلف عبارتند از:

1) ظاهر خارجی آجر سفال:

بعد از خرید آجر سفال باید سالم و عاری از ترک، لبه های شکسته و سایر عیوب باشد که ممکن است بر قرارگیری صحیح آجرها در جای خود تأثیر بگذارد.

2) ابعاد و اندازه ها آجر سفال:

اندازه های مختلفی خرید آجر سفال با توجه به مشخصات هر کشور وجود دارد که به طول و عرض و ارتفاع اهمیت می دهند و بر حسب میلی متر آورده شده اند. مشخصات ممکن است تغییرات ابعادی آجرها را با مقدار مشخصی (مثلاً 4 ± میلی متر) مجاز کند.

3) وزن حجمی خرید آجر سفال:

وزن حجمی خرید آجر سفال برای شناخت کیفیت بتن مهم است. برخی از مشخصات مستلزم این است که آجرهای توپر و توخالی بر اساس این مشخصه طبقه بندی شوند (وزن حجمی آجرها از 7/1 تا 2 گرم بر سانتی متر مربع است ) .

4) خرید آجر سفال و نسبت فضای خالی:

منظور از حفره‌های صنعتی شکل است، زیرا طبق مشخصات، این حفره‌ها با توجه به ضخامت آجرها (که بین 37 تا 51 درصد متغیر است) از درصد معینی تجاوز نکند.

5) خرید آجر سفال و جذب آب و انقباض خشک شدن:

خرید آجر سفال جذب آب بلوک های ساختمانی بتنی نباید از 20 درصد وزنی در هر آجر تجاوز کند و میانگین انقباض در اثر خشک کردن نباید از 0.06 درصد بیشتر باشد.

6) خرید آجر سفال مقاومت فشاری:

خرید آجر سفال و مشخصات ایجاب می کند که مقاومت فشاری آجرهای مورد استفاده در دیوارهای باربر کمتر از 75 کیلوگرم بر سانتی متر مربع (حداقل متوسط ​​مقاومت فشاری) نباشد . در حالی که آجرهای مورد استفاده در دیوارهای غیر باربر در برابر فشار کمتر از 30 کیلوگرم بر سانتی متر مربع مقاوم نیستند .

خرید آجر سفال یا سیمان کدام بهتر است؟

وقتی به این قسمت از مقاله رسیدیم، برخی از دوستان می پرسند: خرید آجر سفال یا آجر سیمانی کدام بهتر است؟ معیارها عبارتند از  

1. عایق
2. استفاده

1. خرید آجر سفال و عایق 

اگر بین خرید آجر سفال و آجر سیمانی اشتباه گرفته می‌شوید که بر اساس اینکه کدام یک در عایق حرارتی بهتر است، خرید آجر سفال از نظر عایق بهتر از آجر سیمانی معمولی است، اما برای اینکه دیوارهای خارجی منزل خود را به‌طور صحیح عایق بندی کنید. شما باید خطوط زیر را بخوانید.

خرید آجر سفال و عایق دیوار خارجی:

چهار نوع سیستم وجود دارد که برای عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان ها استفاده می شود:

1-نظام اول خرید آجر سفال:

به عنوان سیستم تک دیواری که از خرید آجر سفال ساخته شده است شناخته می شود. یا آجرهای سیمانی که در داخل آن برش های موازی عایق حرارتی مانند پلی استایرن اکسترود شده یا منبسط شده، پشم سنگ و غیره قرار داده شده است.

در این سیستم ها دو نوع پل حرارتی وجود دارد که به شرح زیر طبقه بندی می شوند.

الف) پل های حرارتی به دست آمده استحکام قطعات اتصال دهنده بین دو سر بدنه بلوک است

ب) پل های حرارتی ناشی از استفاده از ملات سیمان بین بلوک ها در هنگام نصب.

این پل ها به سیستم عایق آسیب می رسانند زیرا حداقل الزامات را برای صرفه جویی در انرژی الکتریکی فراهم نمی کنند

2- سیستم دوم خرید آجر سفال:

یک سیستم تک جداره ساخته شده از آجر سیمانی است که با یک تکه پلی استایرن اکسترود شده یا منبسط شده عایق شده است و در این سیستم پل های حرارتی ناشی از استفاده از ملات سیمان بین بلوک ها در هنگام نصب وجود دارد و بر همین اساس نیز هست. بهتر از سیستم اول

با این حال، میزان نشت حرارت در این سیستم ممکن است به دلیل پل های حرارتی فوق به حدود 49 درصد برسد. ( ملات سیمان )

3. خرید آجر سفال و سیستم سوم:

این سیستم خرید آجر سفال سنتی بوده و بهترین راه حل برای عایق کاری دیوارها محسوب می شود و در این سیستم دو دیوار موازی ساخته می شود تا انواع عایق حرارتی بین حفره های دو دیوار نصب شود، زیرا این پانل ها دیوار خارجی را از دیوار جدا می کنند. جداسازی کامل دیوار داخلی ساختمان و حذف پل های حرارتی موجود در سیستم های فوق – (شکل) فاکتورهای هزینه و نگهداری در نظر گرفته شده و همچنین پل های حرارتی در تیرها، ستون ها و ستون های کف که پوشش داده نشده اند. توسط یک ماده عایق حرارت در دیوارهای خارجی.

 

4. سیستم چهارم خرید آجر سفال:

خرید آجر سفال و یک سیستم عایق از بیرون است که در آن عایق های حرارتی بر روی دیوارهای خارجی ساختمان به گونه ای نصب می شود که کاملاً بسته شود سپس از بیرون تریم های خارجی مانند شیشه، سنگ ریاض یا مصالح STB نصب می شود. سیستم، تمام پل های حرارتی غلبه می کنند. این تنها سیستمی است که ستون‌ها، پل‌ها و میانه‌ها را ایزوله می‌کند و عملکرد آنها را به عنوان پل حرارتی حذف می‌کند، اما باید به بررسی روش نصب مصالح تهویه خارجی ساختمان و هزینه کلی این سیستم توجه کرد.

خرید آجر سفال درجه1

 خرید آجر سفال و سیستم عایق از داخل:

خرید آجرسفال و سیستم عایق را می توان از داخل در ساختمان هایی با روکش خارجی خاص و یا در عایق کاری ساختمان های موجود که قبلا ساخته شده اند و عایق حرارتی نشده اند استفاده کرد.در این سیستم پانل های عایق حرارتی را می توان با استفاده از چسب بر روی تمام دیوارهای داخلی رو به محیط خارجی نصب کرد. عایق حرارتی مورد استفاده، سطح داخلی عایق حرارتی باید با پوشش داخلی مناسب پوشانده شود، مانند:

1- گچ سیمانی به ضخامت 20 میلی متر بر روی توری فلزی به صورت مکانیکی به دیوار نصب شود.

2- یک گچ تخته به ضخامت کمتر از 9.5 میلی متر.

3- تخته سیمانی با ضخامت کمتر از 8 میلی متر.

در این سیستم تمامی ستون ها و بخشی از تیرها از داخل جدا شده و در نتیجه یکی از آنها حذف می شود.

پل های حرارتی که در موفقیت یا عدم موفقیت سیستم عایق حرارتی ساختمان تاثیر زیادی دارند.

نتیجه گیری خرید آجر سفال در قسمت عایق حرارتی است

خرید آجر سفال برای بهترین سیستم برای عایق حرارتی سیستم سوم است که در آن دو دیوار موازی ساخته می شود که عایق در وسط قرار دارد اما مهم است که آجرهایی که دیوار خارجی رو به خیابان و خورشید با آن ساخته می شود یکدست باشد. آجر، چه تصمیم به ساخت با آجر قرمز یا آجر سیمانی داشته باشید.

خرید آجر سفال  برای نصب سنگ مرمر در بیرون ساختمان مهم هستند زیرا آجرهای توخالی هنگام نصب سنگ مرمر به صورت مکانیکی خرد می شوند.به شما اکیداً توصیه می کنم این مقاله جداگانه با عنوان روش دستی و مکانیکی نصب سنگ و مرمر میباشد.

اکیداً به شما توصیه می کنم این مقاله جداگانه با عنوان عایق حرارتی سقف، دیوار، کف و مواد عایق را به طور کامل مطالعه کنید   .

2.خرید آجر سفال و استفاده

خرید آجر سفال توخالی را می توان در همه جای خانه استفاده کرد، به جز دیوارهای حمام، آشپزخانه و آجر (آجرهای اطراف لبه درها و پنجره ها).

بهتر است بعد از خرید آجر سفال در حمام و آشپزخانه استفاده شود زیرا جذب آب آنها کمتر از آجر قرمز است اما در آجرهای شبیه سازی شده (آجرهای دور چهارچوب در و پنجره) از خرید آجر سفال یا آجر سیمانی جامد استفاده می کنیم زیرا آجرهای توخالی خرد می شوند.

برخی از افراد ترجیح می دهند از خرید آجر سفال استفاده کنند، زیرا سبک تر از آجر سیمانی است و این کار برای اموال و تحمل بارها برای پی بهتر است.

برای اطلاع شما سیستم اول و دوم را برای عایق کاری در دیوارهای خارجی پیشنهاد نمی کنم چون برادران زیادی آنها را امتحان کرده و بی فایده دانسته اند و سیستم سوم بهترین سیستم برای عایق حرارتی است پس اگر قصد عایق کاری دارید شما باید از سیستم سوم استفاده کنید.

با فرض اینکه اکنون پس از رسیدن به این قسمت از مقاله، تصمیم گرفته اید به توصیه ها عمل کنید و از روش سوم عایق حرارتی که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید، همچنین تصمیم گرفته اید از خرید آجر سفال در دیوارهای خارجی و دیوارهای شبیه سازی شده (آجرهای اطراف) استفاده کنید. حلقه های در و پنجره) و آجر سیمانی در حمام و آشپزخانه.

مصالحی که شاید نیاز داشته باشید فروش مصالح ساختمانی در وب سایت ساخت و سازه

آجر سفال اصفهان

آجر لفتون اصفهان

منبع آب پلاستیکی

مخزن پلی اتیلن
قیمت بلوک سیمانی

قیمت آجر سفال اصفهان در کارخانه

خرید سیمان

قیمت آجر سفال 15*20 اصفهان

قیمت منبع آب پلاستیکی دیجی کالا

آجر سفال ارزان

خرید آجر سفال

به شما توصیه می کنم در بقیه دیوارها از خرید آجر سفال در صورتی که ارزانترین آنها در کشور شما هستند یا از خرید آجر سفال اگر ارزانترین آنها در کشور شما هستند استفاده کنید، به شرطی که با استفاده از سیستم سومی که توضیح دادیم عایق کاری کنید. به توصیه ای که در سطور قبل به شما دادم عمل کنید.

Call Now Buttonتماس+سفارش